
Sponsring
Würth har lång tradition av att bygga varumärket internationellt genom sponsring. Detta sker i huvudsak genom utvalda samarbetspartner på internationell bas. Även viss nationell sponsring förekommer.
Sponsringspolicy och riktlinjer
Würth Svenska AB ingår sponsringsavtal som har till huvudsyfte att bygga kundrelationer och i sekundärt syfte att ingå i vår marknadskommunikation.
Vi sponsrar i första hand organisationer, föreningar eller evenemang med en tydlig koppling till Würth. All sponsring skall dokumenteras genom avtal.
Sponsring i Sverige skall i största möjliga mån kopplas till koncernens prioriteringar och skall inte vara kopplat till enskild idrottsutövande individ eller enskilt team/lag. Samtliga beslut om sponsring tas centralt av sälj- och marknadsledningen. I de objekt där Würth Svenska sponsrar skall värderingar och varumärke motsvara Würths egna.
Samtliga förfrågningar skall ställas till marknadsavdelningen med krav på tydlig information om objektet. Skicka förfrågan till marknad@wuerth.se.